torsdag 6 mars 2014

Godmorgon torsdag!

Vabb idag då minstingen har ont i magen, hämtade han tidigare redan igår från skolan. Hoppas det inte blir nån magsjuka här! Dock har han klagat på magont i jämna mellanrum så kanske det är nått han inte tål?! :/
Ska ringa doktorn idag och boka tid för en koll iaf, äldsta är oxå känslig i magen. Kanske är det laktos...eller gluten...ja vi får se vad som händer! Inge kul när de är sjuka, lika bra att reda ut vart de kommer ifrån.
Gluten får de ju i begränsat intag fortfarande, som i skolan och dyl...tyvärr måste man ju få ett skriftligt intyg på glutenfritt mat i skolan från läkarn!
Det är konstigt egentligen, de som av religösa skäl inte äter kött funkar det utan problem, men om man vill ta bort gluten mm då är det helt fel. Det är för mig helt sjukt!
(Vill poängtera att jag inte har nått emot andras matkulturer!)


Jaha så vabb idag. Då blir det en lugn dag för lilleman. Själv ska jag ta tag i lite papperarbete :)

Men först nu dagens 2:a kopp kaffe ;)

I morse gjorde jag en sån god smoothie, vaniljäggmjölk var basen så den blev mejerifri dessutom :)

Äggmjölken gjorde jag så här:

2 ägg (eco)
ca 2 dl kokande vatten
ca 25 gram smör (smält)
Vaniljpulver

Mixade det till det blev skummigt!

Sen mixade jag i lite blåbär och hallon. 

Mmmm så gott!

Är en väldigt mättande frukost....



Hoppas ni får en fantastisk dag.

Kram Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar