tisdag 21 september 2010

Kistdekoration och krukväxt!!!

Hej alla morgon glada :)
I går var det ju som sagt första dan i skolan på denna period (4v) och det var jättekul att träffa alla igen....
och höra hur alla har haft det på sin praktik!!

Denna vecka blir det begravningsbinderi i massor....vi ska lägga upp vårt eget scheema för veckan och hinna med så många varianter på binderierna som möjligt....så nu kommer jag börja öva med mer tempo.
Känner att jag saknar farten!

I går började vi med en kistdekoration....det var första gången för mig då jag var sjuk den dan de andra gjorde det sist...så det var kul!
Ett otroligt stort jobb med MÅNGA blommor, ca 40-60st!

Jag har några finjusteringar kvar att göra, men jag lägger upp en bild på den ikväll.

Nästa vecka har vi ju krukväxtprov, så jag tänkte fr om idag skriva ett krukväxtnamn i varje inlägg fram till provet....förhoppningsvis sätter det sig lättare på minnet och ni får lära er lite om krukväxterna :)
Haha två flugor i en smäll!! :D

1:a Krukväxten:
RUMSAZALEA, Rhododendron simsii
Kan plceras vart som hällst i rummet när den är utslagen. Man ska undvika stark solsken och element.
Acalean behöver regelbunden vattning och ska hållas jämnt fuktig.
När du vattnar så sänker du hela krukan i ljummet vatten någon minut.

Så då var första avklarad :) Lite info bara, vill ni veta mer så säg till så kollar jag upp det :)

Nu ska jag gå och försöka göra mig fin!!!

Kram och hoppas ni får en trevlig tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar