tisdag 30 juli 2013

Hej och hå nu mulnar det på ;)

Kan faktiskt tycka att det är skönt att det blir lite svalare väder nu, har varit fint länge nu och jag är mer än nöjd med sommarvärmen. Så några dagar kan det gott få regna lite så svamp och bär blir fina :)

Senaste nätterna har varit rent hemska att sova, sååå varmt trots fläkt i rummet. Funderar starkt på att investera i en ac till rummet :)


Sedan 2 veckor tillbaka har jag dragit åt en hårdare växel i min lchf-kost :)
Har ju kunnat ätit finncrisp och fröknäcke och annat lchf-bröd till frukorst annars, men för 2 veckor
sedan tänkte jag att nu får det vara bra. Jag ska bara äta vanlig mat även till frukost/lunch. Oftast blir det inte "frukost" utan brunch. Brukar äta vid 11-snåret och sedan äta middag på kvällen inge mellis därimellan för det känner jag inte att jag behöver. Kaffe m kokosfett och grädde kan jag ta!

Tanken med denna "hård"växel är att jag vill öka på min förbränning lite. Har varit lugnt på viktfronten ett bra tag nu och känner att något MER bör hända snart! Jah har minst 15 kilo kvar innan jag är "normalviktig" för min längd och jag skulle vilja att 10 av dom ska bort tills året är slut :)

Ska även dra ner lite på mejerierna hade jag tänkt, man kan ju lätt föräta sig på det. Men smör och ost fortsätter jag med och grädde i kaffet :)


Någon som har tips på bloggar med recept på mejerifria recept så är jag mkt tacksam :)


Så här ser mina frukostar/lunch ut numera...och man blir GÖR-mätt!

Ska försöka att dricka lite mera tée istället för kaffet.
Min mage gillar inte kaffe SÅ jättemkt!

Detta skulle jag kunna äta varje dag, älskar skaldjur!
Köpte färska kräftor i lördags, sååå gott!
Riktigt röda och fina...


Var hos min syster igår och firade henne då hon fyllde år.
Gick då och kollade i hennes bokhylla efter nån bra bok, så
hon tipsade om denna serie(3st) dom ska tydligen vara
jättebra! Så igår började jag läsa, verkar spännande iaf :)

Ha det gott alla!

Glöm inte att följa mig på Instagram :)
glamourmorsan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar