onsdag 5 maj 2010

Tandläkarbesök igår, nästa på torsdag!

I lördags så bet jag sönder en tand när jag åt tortillachips. Vad rädd jag blev, tänkte att nej nu blir jag tandlös där. Ringde i måndags till tandläkaren och fick en tid igår för undersökning.
De kollade hur stor skada det blev på tanden och det vart billigare en vad jag trodde det skulle gå på.
För att laga den tanden jag bet sönder så så skulle det kosta mellan 1100 och 1300kr.
Dock hade jag ett hål i en annan tand oxå som bör lagas snarast, och hon ville även göra en flourbehandling och ta bort tandsten oxå. Så allt som allt så kommer kalaset att gå på 3800kr, suck!

Lika bra att få det gjort innan sommaren så de inte försämras hålen.

Så på torsdag ska jag dit för att laga den tanden som är sönder.
Andra tanden få jag ta i juni.


Idag ska Neo till en dagiskompis och leka. Han följer med honom hem efter dagis kl:12.00 och så hämtar vi han vid 17 tiden.
Han vart så glad när O ringde igår och fråga om han vill följa med hem=0)
Så gulligt det lät när dom prata, lillkillen har blivit storkillen. Hur gick det till!
Åren går alldeles för fort, den 18 maj ska vi på föräldramöte i skolan.
Vi får då träffa fröknarna Neo ska ha i förskoleklassen och vi får träffa de andra föräldrarna.
Min lilla plutt börjar skolan i höst.....tyckte han nyss lärt sig gå!

Alla har alltid sagt att man ska njuta av småbarnstiden, det går så fort sen det bara rasslar till och det stämmer!

Nu ska jag pallra mig iväg till tåget. Praktik väntar!

Trevlig dag. KRAM KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar