lördag 26 juni 2010

Dagen efter midsommar...

Igår var det midsommarafton....det vart en lugn och skön dag/kväll med bara familjen.
Vi var till lekparken och busade lite efter lunch. Sen var det lugnt hela dagen, med lite bad i polen och bastubad....!

Framåt kvällen dukade vi fram ett smaskigt midsommarbord med, sill, potatis, nubbesallad, prinskorv mm
Proppmätt satte vi oss ner i soffan och slappa.

Film blev det på kvällen...!

Och fint väder fick vi oxå...bortsätt från ca en timmes regn och målnigt!




Neo i lekparken...


Max


Grabbarna grus...




Mumsig mat...



Och till efterrätt....jordgubbar!



Jag och Max..


Neo och jag...

I torsdags gjorde vi hårkransar i skolan..
Det här är den första jag gjorde..
Innehåller bl a glansbuske, hortensia, läderblad och daggkopa

Fick en fin form på den med aningen förtjock :D



Här är den andra jag gjorde.
Innehåller bl a, prästkrage, läderblad, daggkopa och
prärieklocka.

Denna fick ett band på sig oxå!


Nu är det 4 veckor att jobba hemifrån med projektarbete.
Har avsatt hela nästa vecka för att jobba heltid med det, medans barnen är på dagis.
Sen de resterande 3 veckorna, tar jag semester så barnen får lite ledigt från dagis oxå.

Neo börjar ju förskoleklass till hösten så vi får ladda lite inför det :D
Spännande det ska bli!



Nu ska jag ta och plocka bort disken..sen blir det utelek!

Trevlig dag alla!!

KRAM KRAM Madelene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar