måndag 28 juni 2010

Sommar och sooool sååå härligt!

Sitter just nu med en kopp kaffe ute i trädgården och bara njuuuuter!

Har "semester" nu i 4 veckor. vi ska göra projektarbete under denna tid.
Så hela dan har jag setat och googlat efter information. Det har inte gått bra kan jag säga :(

Jag ska skriva om ett svenskt och ett kurdiskt bröllop!
Jätteintressant tycker jag, två kulturer som är helt olika varandra.

Jag har som sagt googlat men inte hittat nå info. Och så har jag varit ner till bibilioteket i tron att hitta nått.
Men icke inte ens dom har några böcker om kurdiskt bröllop, man tycker att det borde finnas jättemkt fakta om kurdistan generellt men inte då!

Det fanns en bok som dom hitta som kanske kunde vara nått, de skulle beställa hem den så den kommer väl om nån vecka eller så. Får se om den är nått att ha, den var textad på engelska så vi får se hur det går med det :)

Jag har hittat några bloggar som jag ska ta kontakt med, får se om de vill hjälpa mig :)

Nu ska jag ta en paus från allt forskande och läsa en tidning istället....Ska maila bloggarna oxå!

Trevlig em/kväll!

Här kommer en bild på en jättefin brudbukett som
en i den handra klassen har gjort.

Så fin med blålila orkidéer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar