lördag 22 juni 2013

Midsommarhelgen!

Hej kära ni!

Igår var det midsommar och det vart en lugn och mysig dag med mycket mat och liiite förmycket godsaker med HCHF(High Carb High Fat)....

Ursch ja...

Men det bästa med det hela är att efter jag böjade äta enligt lchf-livstilen så håller jag mitt socker"beroende" i schack. Jag kan äta godis ena dagen och dan efter kan jag sluta för flera veckor, jag faller inte tillbaka i "gammalt" mönster. Tyvärr är det inte alla som kan göra det men då kanske jag inte hade sånt stort sockerberoende som jag trodde förrut?!
Så skönt iaf att slippa denna ångest, för vill jag göra ett avsteg så gör jag det...men det ska vara planerat.
Jag håller även min vikt iaf trots avsteg...dock kanske jag inte går ner på någon vecka men det får man ta.

Nu kommer det däremot inte bli något mer än på ett tag, ser ingen anledning faktiskt. Baksidan av ett snedsteg är för mig dålig mage  med magknip och det är troligtvis med STOR säkerhet gluten som gör det.
Sen kan jag känna "obalans" i kroppen, känner att det blir något knas.

Aja, det är som sagt smällar man får ta om man vill synda lite ;)

Härlig midsommar har det iaf och här kommer lite bilder från gårdagen :)


Jag och min midsommarkrans...
Min äldsta pojk och jag :)

Min minsta pojk och jag...

Midsommar tårta är ju ett måste :)
Denna vart dock gjord som HCHF, men den vart syndigt god.

Gjorde en svergiekaka som botten så jag gjorde ingen vanlig "gegga" mellan utan 
jag smälte smör och grädde med vaniljpulver så det fick gotta till sig och bli saftig.
Sen på med grädde och jordgubbar :)

Ska testa att göra en lchf-variant någon dag så jag återkommer med recultat och recept sen ;)

Nu blir det filmmys....trevlig fortsättning önskar jag er!!

Kram Madde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar