söndag 18 april 2010

Godmorgon, godmorgon!!!

Mulet väder vi vakna till:( Vill ha sol och värme som det har varit hela veckan.
Fick lite smått panik när jag vaknade i torsdags och det låg snö på backen, tur att det bara var lite puder över gräsmattan och att det inte var 2 dm som de sagt att det kunde komma.

Nej, hua inge mer snö här nu. Har ju börjat ta fram sommarkläder nu. Vår jackan är redan på iaf=0)

startade morgonen med en kopp kaffe och macka med makrill, mumsigt!
Mums, mums!!!


I torsdags och fredags hade vi bordsdekorering på schemat.
Det var jättekul, men svårt. Ton i ton, grannklang, 3 klang osv. Det vart en
enda röra i huvudet. Och man uppfattar ju färgerna på helt olika sätt oxå!
Violett för mig, kan vara rödviolett för nån annan. Men våra bord blev så fina.
Det gjordes bröllopsmiddag i olika stilar och klanger, orientalsikt, julpyssel hörna,
och mkt mer.

Själv gjorde jag det här bordet=0)

Eftersom de andra gjorde middagar tänkte jag att då kan ju jag göra nått
annat som de inte gör, så det blir lite variation.
Så mitt bord blev en hudvårdsklass-uppdukning. Vart nöjd faktiskt!

Som ni ser är det uppdukat med vattenskål, spegel, handduk och diadem.
En dekoration i lila kruva, en glasskål med stenar vatten, blommor och ljus i.
Sen fick jag dit ett "paketerbjudande", brukar alltid ha det på mina klasser,
det fick bli på detta bord oxå!


Diademet gjorde jag av ståltråd som jag linda floratejp runt.
Sen ett vitt sidenband runt och sist limmade jag på en röd ros på.


Mitt "Paketerbjudande" som stog på bordet.
Så där hade man velat göra varje gång på hudvårdsklassena.
La en bit stickmassa längst bak på fatet, sen stack jag ner några anemoner och limone
paralellt, sen täckte jag med grus. Produkterna kila jag fast litegrann
emellan kruset så det stod stadigt!

Nu fick jag mersmak, vill bara göra mer och mer=0)

Idag blir en dag full med städning, rensning av garderob och
en massa samtal!

Trevlig söndag alla härliga!

Kram Kram Madelene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar