torsdag 10 januari 2013

Dagens middag och LCHF glass ;)

När man är sjuk får man äta glass ;)

Gjorde en vaniljglass med chokladkross, så god den vart!



                                               Receptet hittade jag hos min kära syster :)


                       Vaniljglass m chokladkross

6 port

3 ägg(gulor)
3 dl grädde
2 msk sukrinmellis
1/2 krm stevia
1 tsk vaniljpulver
4 rutor krossad mörkchoklad(minst 70%)

Vispa ihop gulor, sötning och vaniljpulver i en bunke. Vispa grädden i en annan bunke. Vispa ihop grädde och äggsmeten . Sist häller du i chokladkrosset. Och in i frysen  i 3-4 timmar. Rör om varje 30 min.

Såå mumsigt det blev, smakar som "riktig" glass :)


Till middag i dag blev det kyckling och ugnsgrönsaker. 


Så underbart gott det vart!!

Jag gjorde en marinad av:
rapsolja/olivolja
Grönsaksfond
Soja
En liiten skvätt honung
Salt, peppar och vitlökspulver.

Skivade kycklingen i bitar och i en stekpanna, hällde över marinaden.
Lät puttra en stund, ej genomstekta.
Sen i en ugnsform där jag la paprikaringar, rödlök och fryst broccolibuketter.

In i ugnen en stund tills kyckling blev klar.

Jag tog b-sås och ruccolasallad till!!

Mumsigt vart det. Är såå glad för jag fick smaken tillbaka idag så
 NU är jag nog på bättringsvägen hoppas jag ;)

Trevlig kväll önskar jag er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar